söndag 12 januari 2014

Nytt år- Nya utmaningar

Vid årsskiftet (13-14) startade jag ett eget företag. "Alla Goda Ting". Läskigt!
I nästan fem års tid har jag haft tid över. Barnen börjar bli självgående och plötsligt kan jag ägna tid åt mig själv och åt mina egna intressen.
 Det började med en blogg årsskiftet 08-09. Sommaren 2011 började jag virka och för två år sedan började jag ge bort hemma-gjorda presenter till nära och kära.
När jag de senaste åren har stått i köket och bakat har jag dagdrömt om att göra" buisness" av det jag bakar.
I slutet av november besökte vi en liten, mysig och lokal julmarknad. Jag tänkte att det här skulle jag också kunna göra.


Och på den vägen är det!
I juni gör jag min debut som Knalle!
Min tanke är att jag ska sälja hemkokt marmelad och kola. Hembakta havrekex och småkakor och egenrostad müsli. Jag tänkte även sälja lite second hand-prylar som passar bra ihop med mina egentillverkade varor.
Min filosofi är:
  • att använda så mycket ekologiska, närproducerade och/eller Fair Trade -producerade råvaror som möjligt. 
  • att anpassa utbudet efter säsong (så mycket det går).
  • att inte använda några konserveringsmedel. (Bara vanligt socker;-) Marmelad går alldeles utmärkt att frysa dessutom. 
  • att producera det som andra inte orkar eller hinner göra själva. 
  • att ta tillvara på gamla, fortfarande funktionsdugliga prylar.
  • att hålla mig till marknader i "närområdet", för att spara miljön.


Häng med mig på min väg till fullfjädrad marknads-knalle;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar