torsdag 16 januari 2014

16 januari

Idag har jag talat med Skatteverket. Jag har fått mitt företag registrerat!
Skattedamen och jag har kommit fram till att det är bäst att jag momsregistrerar var tredje månad och att jag efter min första marknad gör en preliminär inkomstdeklaration.Vi konstaterade också att det vore nog bra om jag gick på någon av Skatteverkets informationsträffar för nyblivna företagare. Eller hur!?

Herregud! Ett litet steg i taget. Ingen panik! Be cool! Låtsas som om du förstår precis vad folk pratar om. Röj INTE att detta är rena grekiskan för dig :-))
Och glöm för all del inte att bokföra alla utgifter och inkomster! Framförallt momsen, då. Förstås!!

När det gäller inköp av diverse material till förpackningar till mina varor börjar jag undra om det inte är lika bra att åka till något större varuhus, typ Tingstad och handla på sig allt material med en gång. Det är ju verkligen inga stora mängder jag behöver. Beställer samma material från olika firmor på nätet blir det väldigt dyr fraktkostnad. I vissa fall är fraktkostnaden nästan lika hög som priset på materialet. Dessutom måste jag vara hemma och ta emot "godset", vilket jag inte har möjlighet att göra, utom just på min lediga dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar