onsdag 29 januari 2014

godisstrutar

Trägen vinner! Jag är inte känd för mitt tålamod och uthållighet, direkt. Men, skam den som ger sig!
En kväll i julas försökte jag lära mig konsten att rulla godisstrutar. Jag höll på att bli galen och som vanligt var det min stackars man som fick ta emot min frustration. Det är inte hans fel att jag inte fattar, men han har väldigt lätt att lära sig nytt och tycks inte alls förstå min okunnighet.
 - Det här är väl inte svårt?
Kan inte påstå att den inställningen underlättar för mig, precis.
Ikväll gjorde jag ett nytt försök med hjälp av Norrmejeris hemsida och Underbara Claras pyssel. Det blev riktigt bra efter ett par försök. Jag har dessutom lagt till en egen detalj, nämligen en självhäftande hyllremsa som jag beställt från Broarne. Väldigt söt!
Papperet jag använder är vanligt, brunt omslagspapper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar