torsdag 23 januari 2014

23 januari

Idag har jag varit och handlat som egen företagare för första gången! Jag har skaffat mig företagskort hos Tingstad.
Insåg väldigt snabbt att det är mycket billigare än att beställa på nätet, trots bensin-pengar och vägtull.
Jag skulle köpa kanistrar, bruna papp-påsar att ha müsli och havrekexen i. Det fanns bara i kartonger med 1000 påsar i. Kändes väldigt mycket, men det kostade bara 280 :-, så det slutade med att jag försökte kånka på den stora kartongen uppe på kundvagnen med små hjul. Det service-inriktade biträdet i varuhuset kom till undsättning och hjälpte mig fram till kassan. Förutom kanistrar köpte jag cellofan-påsar för småkakor, presentsnören, för dekoration, och lite större papperspåsar, ifall någon vill köpa flera varor eller kanske ett presentkit av mig.
Jag passade även på att ta mig en titt in på Holmens marknad. Jag köpte några småvaser och kökshandddukar. Dem tror jag att jag kommer att få användning av på framtida marknader.
Har kopplat lite kontakter med en frukthandlare också. Kommer troligen att beställa äpplen från henne när jag ska börja torka dem nu, på allvar. Den här helgen ska jag prova svenska Aroma. Känns lite bättre, miljömässigt, än Granny Smith. Får se hur mycket smak de ger, bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar