söndag 12 januari 2014

10 januari 2014

Det som snurrar i huvudet just nu är drömmar om hur varorna ska förpackas och hur jag ska disponera marknadsborden på ett attraktivt sätt, för att locka kunderna att stanna till och handla av just mig.
Har beställt brunt omslagspapper till kola-strutar och omslag till havrekexen. Har även mottagit vit, spetsmönstrad hyllremsa att dekorera kola-strutarna med. För att piffa upp påsarna till småkakorna och kanske även till müsli-påsarna har jag köpt en "present-bands-strimlare" och nya presentband i fina färger. Näst på tur står cellofan-påsar till småkakorna och glasburkar till marmeladen.
Ska inom kort även besöka en loppis för att hitta några fina kakfat och vaser. Min tanke är att jag ska sätta blommor från min egen trädgård i vaserna när det väl är dags. Hoppas att trädgården står i blom då!
Måste också designa min företagslogga, så att jag kan beställa etiketter i lagom storlek som  ska klistras fast på alla förpackningar.
Behöver också investera i hopfällbara bord som går in i bilen.
Tänker ta med vaxdukar att lägga på borden och som går ned i marknivå ut mot kunderna, då kan man gömma påsar och annat skräp under borden, utan att det ser skräpigt ut.
Jag måste ha innehållsförteckning på allt jag har tillagat, ifall någon undrar. Sedan har  vi det där med prissättningen. HUA! Svårt! Jag vill helst bara sätta det pris som jag tror folk är beredda att betala. Man vill ju inte ha med sig några varor hem igen. Samtidigt ska det läggas på moms, det måste täcka utgifterna och sen vill man ju helst gå med lite vinst, så att jag kan investera inför nästa marknad.
Tur att det är flera månader kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar