fredag 7 februari 2014

registreringsbevis från Miljöförvaltningen

Då var man registrerad på Miljöförvaltningen!
Ingår i riskklass 8 B med tre kontrolltimmar/år. Kostar lite pengar, men det får jag redovisa i min momsredovisning som sker varje kvartal.
Jag har registrerat att jag kommer att sälja bakverk som inte kräver kylförvaring.
Ett steg närmare försäljningen på marknaden i juni.
Jag spånar just nu på att sälja kit om tre varor i en korg. Lite som när jag de senaste åren har gett bort presenter till nära och kära. I korgen kan man mycket väl lägga en kökshandduk från second hand, som fortfarande är helt OK att använda i köket. Sådana handdukar hittade jag på Holmens marknad häromveckan. Bästa kvalitet!
Nu gäller det bara att hitta bra korgar i rätt storlek och till rätt pris. En annan form av förpackning är glasburkar, att ha marmelad i. Måste hitta ett ställe som säljer burkar i rätt storlek och till rätt pris. Tänkte ett slag att använda gamla glasburkar, men de är i olika storlekar och ibland är det svårt att få loss de gamla klistermärkena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar