lördag 22 februari 2014

kul med loppis!

Blev så glad när jag hittade en kaffekvarn. Den raderas härmed från min önskelista. I den här tänker jag mala min kardemumma. Hade jag haft lite is i magen hade jag gått ifrån den första försäljaren för att fem minuter senare hitta en 20 kronor billigare och med en hel etikett på ett annat ställe. Jag fick i alla fall reda på att den kommer ifrån Eskilstuna stålindustri.
 Här är två av de plåtlådor jag fick tag på idag. Väskan som står i bakgrunden köpte jag bara för att få med mig allt jag köpt på loppisen. Den kostade bara 20 kronor och är en jättefin badväska.
Jag var på jakt efter kakfat, men det var inte det enklaste. Helst vill jag ha i tåliga material, dvs inte i glas och helst inte i porslin heller, med tanke på att jag ska kunna ta med dem till marknaderna på ett enkelt sätt. Det här röda trådfatet passar perfekt. Jättefint, eller hur?
Vid sidan av det en röd kaffeburk. Den blir jättebra att havrekex  i till jul.

Jag känner mig riktigt nöjd med min första loppis-shoppis som egen företagare:-)


Kikade även på några hushållsvågar, men var rädd att de skulle vara tunga att gå och bära på. Men, en sådan gammal modell, där man ställer det man ska väga uppepå vågen, är definitivt något jag ska investera i så snart jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar