tisdag 25 februari 2014

"griller i huvet"

Min bästa nyföretagar-coach är min frissa!
Hon är fantastisk! När jag går från hennes salong har jag "griller i huvet". Så där redigt, så jag knappt kan sova på natten. Hon inte bara tror på mina tokiga idéer, hon göder dem:-)
Den här gången går jag och tänker på att slänga ut gräsklipparen ur garaget, och lite andra grejer, och ha en liten butik. "Öppna och se hur det går..." Det behöver inte vara så märkvärdigt. Slå upp de gamla, slitna pardörrarna och städa lite. Det gör inget att golvet är ojämnt och att det inte finns några fönster. Ingen värme heller. Kunderna behåller ju ändå ytterkläderna på.
I min lilla butik skulle jag sälja mina kakor, kex, müsli och marmelad. Men även second hand-prylar som passar till: plåtlådor, kakfat, kryddkvarnar och hushållsvågar.
Jag har en eventuell blivande kompanjon också. En som är helt sagolik på att sätta ihop fina blomster-arrangemang, både för inomhus- och utomhusbruk.
Framtidsutsikterna ser väldigt spännande ut!

2 kommentarer: