torsdag 6 februari 2014

att tro på andras drömmar

Det är väldigt intressant att ta emot andras reaktioner på mina drömmar! Mina drömmar om att stå på ett torg eller en marknad och sälja det jag kokat ihop och bakat hemma.
De flesta reaktionerna har varit positiva.
- Åh, vad kul!
- Vad duktig du är!
- Kan du inte sälja till mig. Jag vill gärna smaka!
Och sedan har vi de personer vars uppgift i livet verkar vara att få ned folk på jorden:
- Jag har hört att man måste ha kassa-apparat när man säljer på marknader.
-..... och sedan måste man ha innehållsförteckning på alla produkter.
- Du kan inte baka i ditt eget kök, du måste ha ett speciellt kök.
Ja, ja, det är ju tur att jag får lite hjälp på vägen till en fullfjädrad Knalle. Det hade ju varit för trist om jag gick på några nitar, när jag väl stod där på marknaden i juni......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar