tisdag 16 januari 2018

här är jag nu

Tredje veckan i januari och det känns rätt trögt. Är inte sugen på marknader eller på att leta efter återförsäljare. Privatbeställningarna lyser med sin frånvaro och Reko-beställningarna är få. Ute är det mörkt och kallt och jag är trött, trött, trött. Tar en power nap varje dag. Men, trots allt ser jag en liten ljusglimt där framme;-)Jag tänker att jag nu ska fokusera på mitt "riktiga" arbete, prioritera familjens aktiviteter (vi har ju faktiskt rätt trevligt ihop när vi är samlade, gärna kring mat;-) Tänker att jag ska unna mig en "happening" i månaden för att hålla liv i den svaga lågan. Av den anledningen har jag anmält mig till ett lokalt event i nästa vecka, ett regionalt på Tjörn i februari och tänker anmäla mig till ett tredje i Göteborg i mars.Får se om det passar med någon vår-marknad och har siktet inställt på matmarknaderna i Alingsås i sommar.Hemma, i köket kan jag inte låta bli att experimentera, Det är så roligt och det kliar i fingrarna innan jag hittar tid! Det har blivit en och annan sockerkaksmuffins (men även en choklad-fondant) med olika sorters curd som topping.Tycker även att det är roligt att testa olika mat-recept, som med fördel får innehålla ingredienser efter säsong som ex rotsaker.Blir inspirerad av andras Instagram-konton, bloggar och poddar. Är väldigt sugen på att besöka Formex-mässan någon gång. Kreativiteten gror. Får se vad som händer när solen och värmen återkommer i april;-)På återhörande!

lemon curd

lemon curd på sockerkaksmuffins och ett litet röda vinbär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar