fredag 18 november 2016

förberedelser och tankar inför julmarknaden 2016

Har börjat ladda inför årets julmarknad.  I år ska jag stå i Nääs fabriker. 





















Förra fredagen bakade jag en sats pepparkakor och kokade min jul-marmelad. Den består av apelsiner och citroner. I marmeladen har kanelstänger kokat med som smaktillsats.

Idag har jag bakat ut ännu en sats pepparkakor och kokat en halv sats marmelad. Marmeladen är en av ingredienserna i mitt julbröd som jag säljer på julmarknaden.











När jag läser mitt blogg-inlägg från förra året grunnar jag på om jag inte borde göra ännu en sats marmelad, med tanke på att den tog slut redan första dagen, förra året!?

Jag lurar faktiskt på om jag borde ta tjänstledigt en hel vecka innan julmarknaden, nästa år!? Då hade jag hunnit baka upp ett rejält lager. Under mina två julmarknader, som jag hittills deltagit i, har mina varor tagit slut innan marknaden slagit igen, för dagen. Dumt att inte passa på, egentligen!

En annan vild tanke som börjar slå rot är att jag kanske skulle satsa helt på julmarknader och höstmarknader. Skaffa ett jobb där man kan vara borta en månad i taget (typ vikariera på förskolor) och ta ledigt kring höstmarknads-tider och julmarknads-tider och boka upp mig på så många marknader som möjligt?!
Jag mår väldigt bra under mina bakdagar (fredagar). Är väldigt tacksam för att jag kan ägna mig åt det här intresset. Det är otroligt lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar