söndag 28 juni 2015

Tullen 8s marknad i Kungsbacka

Igår var det äntligen dags för mig att delta i en sommarmarknad!
Jag har bakat, kokat och rostat hela veckan. Veckan som var den första, hela veckan på mitt och barnens sommarlov.
Med mig till marknaden hade jag: rabarbermarmelad, rabarberchutney, müsli, bröd, småkakor och gräddkola.

Med mig hem hade jag: rabarbermarmelad och müsli!
Med andra ord är jag väldigt nöjd med dagen. Det blev inte soprent på mitt bord, men bättre än jag vågat hoppas, med tanke på vädret. Det var mulet och den sista halvtimmen började det droppa lite grand.
På Tullens marknad fick man hyra jättefina och enhetliga bord. De hade dessutom regn- och vindskydd i ryggen. Väldigt bra! Känns alltid tryggt att ha sydd bakom ryggen. Man har ju en del pengar, men även en massa påsar och annat skräp som är skönt för kunderna att se.
Det ger så ofantligt mycket att åka ut på marknader. Det är inte bara klirr i kassan utan möten med en massa trevliga människor, både kunder och andra försäljare. Försäljare som är mer erfarna än mig, som gärna delar med sig av sina erfarenheter och idéer. De bannar mig också för mina låga priser;-)
Precis som vid vårmarknaden fick jag ny tips på andra marknader som man kan stå på. Jättekul! Framförallt är jag sugen på att testa Bondens egen marknad i Göteborgsstadsdelen Haga. De har marknad varje lördag fr o m augusti och 12 lördagar framåt! Kunderna kommer regelbundet och handlar och vet vad de vill ha. Det är bara försäljning av hembakat,- lagat, -producerat. Jättespännande! Blev också inbjuden till en ny julmarknad som lät riktigt mysig! Vill ju helst inte överge vår lokala julmarknad.....Egentligen skulle jag ta tjänstledigt innan advent och jul;-) Vilken lyx, va!? Den som lever får se;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar