fredag 10 april 2015

premiär för kaffe-rep utomhus

 Det bästa med att vara ledig är att ha tid och energi att bjuda på fika!
Det sämsta med att vara ledig på loven, är att det inte är någon annan som är ledig, förutom de som är bortresta, förstås ;-)
Men, jag lyckades hitta några glada och relativt påsklovslediga vänner!
Vi hade sådan himla tur med vädret. Det blev den (hittills) varmaste dagen på lovet.
Jag placerade möblerna mot verkstadsväggen, i lä från "Nordan".
Jag bakade i dagarna två :-)
Kanelbullar, bakar jag inte alltför ofta nuförtiden. Extra goda med nymald kardemumma!
 Saftig citronkaka under utveckling;-) Den här gången smakade den.....för lite citron:-))
 Ingefärskakor. Makens och min nya last:-)
....och sist men inte minst: Chokladsnittar. Precis lagom stora och mycket goda!
Gästerna och värdinnan var mycket nöjda:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar