lördag 26 juli 2014

marknads-väder

Kan efter dagens marknad dra slusatsen att 30 plusgrader inte är något idealt marknadsväder!
Vilkea galningar väljer att gå på stan framför en dag vid stranden. De människorna måste ju vara lite tokiga;-)
När jag talade med de mer erfarna knallarna i Ulricehamn kunde de konstatera att de kunder som ändå kon, anlände vid helt "fel" tider. Direkt på morgonen, strax före tio. Vid lunch, då den "värsta" rusningen brukar infinna sig, var det stendött och stekhett!
Det visar kanske att folk har anpassat sig till vädret och lagt sig till med kontinentala rutiner,'dvs aktiva på morgonen och siesta mitt på dan. Detta borde i så fall innebära tala för kvällsmarknader. Det kunde väl vara trevligt!? Då kanske man skulle anpassa utbudet därefter?
Det som ändå gick bra att sälja idag, var Äldst begagnade barnböcker!? Han var grymt nöjd!
Småkakorna gick bra. Däremot fick jag ta med mig muslin hem.  Två kola-strutar fick jag sålt, till de något yngre kunderna;-)
Det folk frågade efter var: sylt och marmelader. Det får jag koka ihop fler gånger.
Grannen hade stor åtgång på kalvdans....undrar om det krävs bondgård för att tillaga det;-)?
Precis som förra gången slås jag av hur mycket trevligt "fölk" man stöter på i dessa sammanhang, både knallar och kunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar