onsdag 23 juli 2014

lördagens mål

Idag fortsatte jag förberedelserna inför mitt livs andra marknad!
Musli med sötmandel och hasselnötter stod på programmet, men även hallongrottor med egengjord sylt.
Jag har funderat på vad jag ska sätta för pris på mina varor. Den här gången slår jag ihop priset för råvarorna, hyran av bord  plus bensinpengarna. Sedan lägger jag på 20 % vinst. Slutsumman delar jag sedan upp på antalet varor jag  vill sälja.
Till förra marknaden var målet att sälja allt jag hade med mig, det gick rätt bra. Den här gången är målet, förvisso detsamma, men även att jag ska uppnå den summan som jag räknat samman. Den eventuella vinsten används till nya investeringar och omkostnader. Min nya investering, när nästa tillfälle ges, blir ett förkläde med min logga på.
Blir bra reklam på marknader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar