söndag 24 september 2017

höstmarknader

September 2017 var den månaden jag slog personligt rekord i antal marknader: 3 stycken; Olofstorp, Nolbygård och Vikaryd. Dessutom har jag varit med på den första Reko-utlämningen i Alingsås.
Enbart trevligheter, men lite svettigt;-)
Det jag erbjuder under den här perioden är inlagd gurka (i form av gurksallad), picklad rödlök, fröknäcke, nötmüsli och chokladkola-kakor.





























































Den picklade rödlöken går absolut bäst. När jag har provsmakning på chokladkola-kakorna går de rätt bra med;-)
Vad händer framöver då?
Kommande vecka (v.39) kan man tävla om en korg med godsaker från "alla goda ting" på vår lokala radio-station. Skall bli så roligt att följa!


På fredag (29 september) åker jag på bakningskurs i dagarna två. Skall bli jättespännande och lärorikt!
Reko-utlämning i Alingsås: torsdagar, jämna veckor, 18.30
Lördagen den 7 oktober står jag i Floda och säljer mina höstvaror, som då kompletterats med lagrad äppelchutney. Det är min andra marknad i Floda i år, men min fjärde totalt sett. (Brukar boka in mig till vår- respektive höstmarknaderna. Det blir kul att vara på hemmaplan, så nära det nu går;-)
V.44 är tanken att jag ska hyra in mig i en pop-up-butik på Nääs fabriker. Då får jag verkligen jobba upp ett rejält utbud, men även dekorera en hel butik. Skall bli så kul!
I december blir det åtminstone två marknader men det ber jag att få återkomma med.
Till sist:
Ett råd till alla oerfarna knallar (som mig själv;-)
När du talar om grannens försäljningsplats, benämn det aldrig som stånd!
Kan, av vissa slemmiga typer (med avsikt) missförstås.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar